Nytt jobb

Efter (väldigt) många år på Stockholms stadsbibliotek har jag bytt jobb. Nja, det är ett tidsbegränsat projekt som varar till 29/2 2012. Jag ska stödja folk- och skolbibliotek som vill byta klassifikationssystem från SAB till Dewey. Vill du veta mer om hur det går kan du följa Deweybloggen. Jag planerar inte att skriva så mycket om det här, men eftersom jag kommer att besöka en hel del bibliotek, så kanske det blir en del om bibliotek, hyllor och Dewey decimalklassifikation här också.

Jag kommer alltså inte att arbeta med e-böcker, mobila bärare och liknande frågor under tre månader. Jag kommer förstås att fortsätta att läsa e-böcker på min fritid, men det blir kanske lite mindre om e-böcker mm här ändå. Jag har lämnat över ”min” iPad till en kollega på Virtuella enheten på Stockholms stadsbibliotek och har svåra abstinensbesvär. När man vant sig vid att använda en iPad under dygnets alla vakna timmar, så känns det väldigt tomt. Jag måste t ex hitta nya (gamla) sätt att laga man mat efter recept när jag inte har en iPad i köket.

Bild på iPad med tidning

2 thoughts on “Nytt jobb

  1. Jag ska se till att få en gästbloggare att skriva om att läsa med T1 – jag har inte en egen. Den är dock trevlig att hålla i, väldigt lätt, har en tydlig och snabb skärm.

Kommentera

