Behöver man en iPad 2?

Jag fick en iPad 2 i fredags och har inte direkt hårdtestat den, men fört över information från min andra iPad och helt enkelt använt den. Vad är bättre?

  • Den är snabbare. Jag provade bl a att ladda ner en hel lördags DN som pdf via 3G. Det gick snabbt.
  • Den är lättare. 80 g är kanske inget att skryta om, men för mig känns den lättare. (Den är också tunnare)
  • Den är bekväm att hålla i. (Men det tyckte inte en manlig kollega)
  • Kamera. Usel kvalitet, men för videosamtal fungerar den bra. Den kommer att användas!
  • 3G. Eftersom min iPad 1 bara har wifi så är det en stor fördel för mig även om det numera går att använda sin iPhone som router, vilket kan ta tid att få upp.

Jag skulle gärna haft fler funktioner, framför allt en bättre skärmupplösning.

En varning: alla iPad fodral passar inte till iPad 2. Knappar och högtalare sitter på lite andra ställen.

 

Foto som visar iPad 2 kamerafunktion

3 thoughts on “Behöver man en iPad 2?

  1. Kör du med tvillingkort till din ipad2 eller har du ett separat abonnemang? Själv hade jag tänkt att skaffa ett tvillingkort till min padda och använda mobilabonnemanget, men det blev så dyrt att göra så tyckte jag.

Kommentera

