Litteraturquiz på Bibliotek Plattan

Jag har varit på Litteraturquiz på Plattan biblioteket. Jenny Lindh och Leo Lundberg, bibliotekarier på biblioteket, ledde quizet. Jag har ett notoriskt dåligt minne för namn och boktitlar, så jag levde tungt på mina medtävlande i laget PEHH. Vi vann inte, men det var kul. Istället var det laget Läsplattorna som klarade flest frågor, som t ex vilken bok och författare som var grund till musik vi fick lyssna till, vilken bok av öländsk författare som kungen kunde ha läst 2010 och vem som skrivit artikeln Djefvul i Nordisk familjeboks 1:a upplaga (August Strindberg).

Det här var andra omgången av Plattans litteraturquiz. Första gången var 24/2 och då var det överfullt. Även i kväll var det fullt och nu får vi vänta ända till maj på nästa gång.

Leo och Jenny leder litteraturquizet

Kolleger vann fint 3:e pris

Patrik och Harald var på mitt lag

Kommentera

