Att läsa med min iPhone del 2

Idag åkte jag pendeltåg och vad vore bättre än att ha med en läsplatta med intressant lektyr som sällskap? Jag tog med min Sony e-reader PRS-600. Jag har tidigare klagat på att skärmen är blank, att texten inte har tillräcklig svärta och att det kan vara knepigt att att undgå reflexer från lampor. Det visade sig var helt omöjligt att läsa utan stor ansträngning i solskenet trots att jag verkligen försökte undgå solen och det resulterade i huvudvärk.

På hemvägen laddade jag istället genom Stanza min iPhone med boken. Det gick snabbt och det var otroligt mycket mer bekvämt för ögonen att läsa. Ännu mer bekvämt om jag bytte till svart bakgrund. Iphone och andra mobiler kan mycket väl vara ett förstahands alternativ och inte en nödlösning.

Kommentera

