Läsplattor igen – iriver story klarar nu svenska e-böcker

Iriver story har sedan i fredags en uppdatering tillgänglig som möjliggör läsning av Elibs e-böcker för bibliotek. Väldigt trevligt att kunna öppna och läsa böcker jag redan fört över till läsplattan. Uppdateringen finns på Canmans hemsida

Det går att skapa mappar i Iriver story för att samla olika filer. Det är en funktion jag saknat i Nuut. Det är dags att testa Iriver story ordentligt. Men, helgen har gått åt till privata intressen som längdskidåkning (man vet aldrig hur länge snön ligger i Stockholm) och födelsedagsfirande.

Min beställda Sony e-reader PRS-600B har ännu inte kommit. ”Snart”. Jag börjar bli riktigt irriterad. Billingska bokhandeln säljer också Sony e-reader och andra läsplattor. Kul att det börjar bli fler ställen i Sverige att köpa på.

2 thoughts on “Läsplattor igen – iriver story klarar nu svenska e-böcker

  1. Hej!

    Jag har en iriver story men jag har fått problem. Jag uppgraderade till 1.61, så att den ska kunna öppna lånade e-böcker, men efter att lånetiden på den första boken gått ut kan jag inte öppna andra låneböcker, varken epub eller pdf. ar du råkat ut för något liknande?? Canman har inte sett det problemet

    irriterad läsplatteägare
    //Maria

  2. Jag har inte haft detta problem och jag har flera e-böcker som gått ut. Har du provat att ta bort de för gamla böckerna?

    Jag är däremot otroligt irriterad på att det inte går att förstora pdf’er.

    Reklamera läsplattan!

Kommentera

