Ofrivilligt uppehåll

Rubriken är kanske lite överdriven, men att min gamla laptop just blivit för gammal har bidragit till bristande blogginlägg. Dessutom har jag tagit det mycket lugnt under helgerna och då blir det inte ens mycket att skriva om.

Läsplattor hade jag planerat att läsa nästan all min jullitteratur på. Tyvärr kom några frestande fysiska pocketböcker i vägen, samt det faktum att min iriver story slutat att fungera. Den är nu inlämnad på reparation. Jag hann inte få så mycket erfarenhet eftersom jag valde att läsa på Nuuten när jag inte kunde läsa elibs skönlitterära e-böcker på iriver story. Enligt uppgift ska en uppgradering under januari råda bot på detta. Men, förstorning av text fungerar bättre än på Nuuten. Jag irriteras över att behöva göra om hela proseduren om jag råkat chansa på fel förstorning.

Jag beställde en Sony e-reader PRS-600B den 7 december och trodde den skulle komma före jul. Enligt uppgift idag är den äntligen på väg.

Det finns hopp och dessutom har jag en ny liten laptop i knät.

Kommentera

