DIK-kongress i november

Jag kom hem trött igår efter två dagar på användarmöte för Bookit och möttes av mailbesked om att jag blivit vald som kongressombud till höstens DIK-kongress 21-22/11. Jag kommer alltså att vara en av dem som ”..väljer förbundsstyrelse och tar ställning i strategiskt viktiga frågor för förbundets framtid.” Som ombud är det medlemmarnas frågor jag ska ta upp. Hur ska DIKs framtid se ut?

Bibliotekarieyrket är i förändring och det finns många viktiga frågor. Tur att jag har gott om tid att fundera och att få in synpunkter från bibliotekarier. Just nu har jag huvudet fullt av tankar om Dewey – tenta och avslutning i Borås på måndag – och på taggar i bibliotekskataloger. Jag ska prata om taggar i Stockholms stadsbiblioteks katalog på en förkonferens till IFLA. (Alla som har egna tankar om taggar/etiketter/nyckelord får väldigt gärna kontakta mig.)

One thought on “DIK-kongress i november

Kommentera

